Please wait
دوشنبه 08 شهریور 1400 امداد باطری 12734 10

خرید باتری خودرو پراید + قیمت باتری پراید| ارسال و نصب رایگان باتری پراید

امداد باتری فروشگاه تخصصی باتری پراید به قیمت کارخانه - تضمین به روز بودن تاریخ باتری ها و گارانتی 16 ماهه - ارسال و نصب رایگان باتری ماشین در محل شما - تلفن درخواست امداد باتری 1601 بدون کد . بهترین و ارزانترین باتری پراید - امداد باتری نمایندگی صباباتری و سپاهان باتری - فروش انواع باتری سوزوکی - واریان و کاسپین و اوربیتال ، برنا و شارک .

خرید باتری پراید + قیمت باتری پراید | تعویض و نصب رایگان باتری پراید

تولید پراید ابتدا در کره ی جنوبی آغاز شد. اما در اصل در شرکت مزدا و با نام مزدا ۱۲۱ به سفارش شرکت فورد طراحی شد. پراید از سال ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۰ توسط شرکت کیا موتورز کره جنوبی تولید شد و در سال ۲۰۰۱ خط تولید آن به شرکت سایپا فروخته شد. شرکت سایپا تا به امروز پراید را در مدل های صبا، نسیم، هاچ بک، ۱۴۱، ۱۱۱، ۱۳۱، ۱۳۲ و ۱۵۱ تولید کرده است. قرار بود تولید پراید سال ۱۳۹۷ متوقف شود که این اتفاق رخ نداد. پراید از یک موتور ۱۳۰۰ سی سی با قدرت ۶۳ اسب بخار بهره می برد و شتاب صفر تا صد آن ۱۵ ثانیه می باشد. شاید بتوان پراید را به صرفه ترین خودروی موجود در کشور برای قشر متوسط و ضعیف جامعه دانست؛ در صورت نیار به اطلاعات بیشتر در ادامه با این مقاله از امداد باتری همرا باشید.

 

امداد باتری فروشگاه تخصصی باتری انواع پراید

بهترین باتری پراید ، برند صبا باتری و اوربیتال وان سیلور، 50 آمپر است. البته در صورتی که مصرف برق اضافی دارید، باتری 55 آمپر هم می توانید بر روی آن نصب کنید.

 شرکت سایپا برای تمام پرایدهای تولیدی خود مانند پراید 111 ، پراید 131 ، پراید 132 ، پراید وانت ، پراید 141، باتری با ولتاژ 12 و 50 آمپر را نصب می کند که شما می توانید برای کسب کارایی بهتری از باتری آن به 55 یا 60 آمپر ارتقا دهید. همچنین در نظر داشته باشید که فضای مورد نیاز برای جایگیری و نصب باتری پراید در این خودرو در حدود 23*18*23 سانتی متر می باشد و شما می توانید به این آیتم ها نهایت دقت و توجه را در هنگام خرید داشته باشید.

 

باتری پراید چند آمپر است ؟

ظرفیت باتری اصلی: ۵۰ آمپر ساعت

ولتاژ باتری: ۱۲ ولت

مدل باتری: سیلد اتمی

چینش قطبها: پایه کوتاه قطب چپ

قیمت باطری پراید :

لیست قیمت باطری پراید 50 آمپر :

 

 

باتری 50 آمپر

قیمت (تومان )

باتری 50 آمپر کاسپین L1

1450000

باتری 50 آمپر اوربیتال L1

2040000

باتری 50 آمپر سوزوکی L1

2060000

باتری 50 آمپر اوربیتال L2

1860000

باتری 50 آمپر کاسپین L2

1390000

باتری 50 آمپر سوزوکی L2

1830000

 

 

برای خودروی پراید باتری با ظرفیت های ۵۵ و ۶۰ آمپر نیز با توجه به نیاز برقی خودرو قابل نصب می باشد.

قیمت باطری پراید :

لیست قیمت باتری پراید 55 آمپر :

 

 

باتری 55 آمپر

قیمت (تومان )

باتری 55 آمپر صبا باتری

1490000

باتری 55 آمپر اوربیتال سیلور

2000000

باتری 55 آمپر سوزوکی

2200000

باتری 55 آمپر کاسپین

1490000

 

قیمت باطری پراید :

 لیست قیمت باطری پراید 60 آمپر :

 

 

برند باتری

قیمت (تومان )

باتری 60 آمپر کاسپین

1630000

باتری 60 آمپر صبا باتری

1630000

باتری 60 آمپر اوربیتال

2100000

باتری 60 آمپر سوزوکی

2330000

 

 

مزایای نصب باطری توسط امداد باتری :

– نصب باطری فابریک : اگرچه ممکن است خودروی شما با یک باتری پراید غیرفابریک هم روشن شود اما کارخانه سازنده، سیستم الکترونیکی خودرو را برای یک باطری پراید با مشخصات و ظرفیت خاص طراحی نموده است. بنابراین برای آسیب نرسیدن به خودرو ضروری است باتری پراید فابریک خودروی خود را نصب نمایید؛ از سوی دیگر استفاده از باطری پراید غیر فابریک باعث ابطال گارانتی خودروی شما خواهد شد. باتری پراید عرضه شده توسط امداد باتری دارای استاندارد کارخانه سازنده و مورد تایید نمایندگی های مجاز خودروی شما می باشند.

– گارانتی تعویض باطری نصب شده: باطری های نصب شده دارای گارانتی تعویض در سراسر کشور هستند. در هر نقطه از کشور و در ۲۴ ساعت شبانه روز، در محل شما، باتری پراید نصب شده در صورتی که مشکل داشته باشد؛ تعویض خواهد شد.

– نصب باطری با تاریخ تولید جدید و سریال اصلی: کیفیت و کارایی یک باتری پراید تاریخ گذشته به مراتب کمتر از یک باتری پراید تولید جدید می باشد.حتی هنگامی که باطری پراید برای مدتی در فروشگاه‌ها و یا انبارها انباشته می‌شوند ممکن است قدرت خود را از دست بدهند. بنابراین باتری پراید ای را که در شش ماه اخیر تولید شده‌اند را انتخاب کنید. متاسفانه افرادی سودجو اقدام به واردات و فروش باطری های تاریخ گذشته با سریال تقلبی نموده اند. تمامی باتری پراید عرضه شده در امداد باتری تولید جدید بوده و سال ساخت در کارت گارانتی نیز درج می گردد.

– تعویض باطری توسط افراد متخصص و برخوردار از دانش فنی روز: تعویض باتری پراید خودرو توسط افراد فاقد دانش فنی ممکن است موجب وارد آمدن آسیب جدی به سیستم برقی خودرو شود. کارشناسان امدادباتری دوره های فنی و تخصصی برق و الکتریک خودرو را گذرانده اند فلذا با سیستم های برقی و الکترونیک خودروهای داخلی و خارجی کاملاً آشنایی و مهارت دارند به همین دلیل موارد ریز بسیار مهمی مانند نصب باطری پراید مناسب شرایط آب و هوایی منطقه محل سکونت شما را در نظر می گیرند.

پیشنهاد میکنم اگر بدنبال خریدلکسوس IS300 هستید اینجا کلیک کنید.

باتری چند آمپر برای پراید توصیه می شود؟

با توجه به این نکته که باتری پراید فابریک این خودرو 50 آمپر است، اما دارندگان این خودرو در صورتی که مصرف برق اضافی دارند، جهت عملکرد بهتر باتری پراید، بهتر است در زمان تعویض بر روی خودروی خود باطری 55 آمپر نصب کنند.

 در حال حاضر به دلیل شرایط کنونی کشور به دلیل ممنوعیت واردات باطری پراید ، هیچ باتری خارجی از مبانی قانونی وارد کشور نمیشود. لذا توجه داشته باشید تمام باتری پراید خارجی ( کره ای ) از مبانی قاچاق وارد گردیده است.( لازم به توضیح است طول عمر مفید باتری پراید نو 4 ماه است، پس باتر های خارجی بیشتر از 4 ماه خوابیده اند و روبه فرسودگی رفته اند.) تیم امداد باتری ، تمام تلاش خود را کرده تا از تولید کننده داخلی حمایت کند و محصولات داخلی را که دست کمی از نمونه خارجی ندارد به مصرف کننده عرضه نماید.

قیمت باطری پراید

قیمت باطری پراید به عواملی چون برند ، کیفیت و همچنین ظرفیت باتری (آمپر) بستگی دارد . به طور مثال برند سپاهان باتری کیفیت بالاتری نسبت به صبا باتری دارد .  یا باتری 60 آمپرساعت قیمت بالاتری نسبت به باتری 50 آمپرساعت دارد. ممکن است باتری تاریخ گذشته یا قدیمی و فاقد گارانتی تعویض با قیمت بسیار ارزان تر به خریدار معرفی شود. بنابراین هنگام  استعلام قیمت باطری پراید باید به این مورد نیز توجه داشت.

قیمت باطری پراید با توجه به نوع مارک باتری و مدت زمان گارانتی تعویض، متفاوتی است. قیمت باطری پراید درحال حاضر با وجود تورم و … متغیر است و بین 700000 تا 1300000 هزار تومان متغیر است. برای استعلام قیمت باطری پراید با امداد باتری تماس بگیرید .

باتری فابریک پراید چند آمپر است ؟

باتری فابریک پراید 12 ولت 50 آمپر از نوع باتریهای سیلد و اتمی است؛ با این وجود می توان بر روی آن باتری کوتاه و معمولی نصب کرد و هیچ مشکلی از نظر ابعاد باتری به وجود نیاید.

 

پیشنهاد میکنم اگر بدنبال خریدجیلی امگرند 7هستید اینجا کلیک کنید.

 

بهترین برند باتری پراید

در حال حاضر باتری پراید برند صبا باتری و اوربیتال وان سیلور در بازار، با قیمت و کیفیت مناسب عرضه می شوند؛ در صورت استفاده از تجهیزات پر مصرف برقی در ماشین می توانید باتری پراید تا 55 آمپر هم بر روی آن نصب کنید؛ اما توجه داشته باشید که بایستی با توجه به میزان مصرف برق، از یک تکنسین برق کمک گرفته و باتری پراید مناسب را انتخاب کنید، تا با یک انتخاب نامناسب باعث کاهش طول عمر باتری پراید کمتر از حد استاندارد نشوید.

باتری اتمی مناسب تر است یا اسیدی؟

باتریهای اتمی به دلیل طول عمر بالاتر، عدم نوسان برق، ایجاد آلودگی کمتر و نیاز نداشتن به نگهداری، قطعا گزینه مناسب تری نسبت به نوع اسیدی آن است.

ابعاد باتری پراید

207 * 175 * 190 میلی متر

پیشنهاد میکنم اگر بدنبال خریدنیسان زامیاد هستید اینجا کلیک کنید.

طول عمر باتری پراید چقدر است؟

زمان طول عمر باتری پراید بسته به نوع عملکرد دینام، نوع استفاده و شرایط نگهداری متغیر است؛ اما در شرایط عادی مدت طول عمر باتری پراید ، حدوداً بین 4 تا 5 سال است و پس از گذشت 3 سال بایستی نسبت به تست باطری توسط متخصص برق اقدام شود.

نشانه های خراب شدن باتری پراید

نشانه های عمومی و کلی:

  • بعد از اینکه ماشین چند ساعت خوابیده بود، ماشین استارت نزند.
  • ماشین زمان استارت زدن صدای تق تق بدهد.
  • برق از پشت آمپر قطع شود.

اما راه اصولی و درست ، تست باتری پراید با استفاده از دستگاه تستر کنترل سلامت باتری پراید می باشد و امدادگران امداد باتری  قبل از نصب باتری پراید با دستگاه تستر باطری پراید ، سلامت باتری شما را کنترل می نمایند. اگر به موارد زیر برخورديد احتمال خرابی باتری پراید پراید 111 وجود دارد:

- خودرو استارت نمی خورد و روشن نمی شود.

-  از عمر باتری پراید  حدود 2 سال یا حدود ۴۰۰۰ کیلومتر گذشته است. 

- صدای استارت پراید تغيير پيدا کرده است و خودرو اصطلاحا به زور روشن میشود.

- هنگام استارت زدن، خودرو صدای تق تق ویا یک تیک کوچک" می دهد.

- برق پشت آمپر پراید وجود دارد ولی خودرو روشن نمی شود.

- درب خودرو با ريموت باز نمی شود و  یا سیستم صوتی کار نکند.

-  با توجه به نشانگر روی باطری پراید، نشانگر سلامت باتری تغيير رنگ داده است.

-  در حالت خاموش بودن خودرو چراغ های خودروی پراید کم نور شده است. 

- شکل ظاهری باتری پراید تغيير پيدا کرده است مثلا باتری باد کرده، از آن اسيد نشت کرده و یا قطب های باتری ذوب شده است.

پیشنهاد میکنم اگر بدنبال خریدبرلیانس H230 هستید اینجا کلیک کنید.

نکته: هر نشانه ای از خرابی باتری، به معنی خراب بودن خود باتری نیست؛ بنابراین قبل از اقدام به تعویض باتری، حتماً از متخصص برق برای تست باتری کمک بگیرید.

 

برای خرید باتری پراید باید به نکات زیر توجه کنید:

  • باتری سیلد (بدون نیاز به نگهداری) با آمپرساعت مناسب خریداری کنید.
  • قبل از خرید باطری پراید، استارت و دینام و باتری تست شوند.
  • باتری به تاریخ روز خریداری کنید.
  • باتری با گارانتی معتبر از شرکت های با اصالت تهیه کنید.
  • بهتر است هر ۳۰۰۰۰ کیلومتر، باتری، استارت و دینام تست شوند.

پیشنهاد میکنم اگر بدنبال خرید باتری ال نود هستید اینجا کلیک کنید.

انواع پراید :

1- پراید 111 :

پراید 111 یک هاچبک جمع‌وجور شهری است که در حال حاضر به عنوان ارزان‌ترین خودرو هاچبک بازار داخلی شناخته می‌شود. این خودرو که سابقه طراحی و تولید آن به سال 1986 بازمی‌گردد، در سال 1372 توسط شرکت سایپا و با نام‌ «پراید نسیم» در کشور مونتاژ شد. در سال 1389 شرکت سایپا تصمیم گرفت با ایجاد برخی اصلاحات در پلتفرم و ظاهر پراید نسیم، این پیرمرد کره‌ای را تحت یک فیس‌لیفت کامل قرار داده و هاچبک جدیدی به نام 111 را به بازار عرضه نماید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در ابتدا نام «مروارید» برای این هاچبک کوچک انتخاب شده بود اما بعدا به دلایل نامعلومی نام آن به 111 تغییر یافت. بر اساس اطلاعات مندرج در سایت رسمی شرکت سایپا، پراید 111 در دو تیپ SE و TL به بازار عرضه می‌شود که در واقع تیپ SE با مجهز بودن به فرمان هیدرولیک نمونه آپشنال این خودرو محسوب می‌شود!

پراید 111 از پلتفرم (X100) کاملا یکسانی با پراید 132 برخوردار است؛ علاوه بر پلتفرم یکسان، این دو خودرو از لحاظ طراحی داخلی و ظاهری نیز کاملا به یکدیگر شباهت داشته تا جایی که می‌توان پراید 111 را نمونه هاچبک پراید 132 دانست. طراحی ظاهری این خودرو با وجود تمامی بروزرسانی های انجام شده در چراغ‌ها، سپر و جلوپنجره همچنان قدیمی و نامتوازن به نظر می‌رسد. در داخل کابین پراید 111 تقریبا تمامی قطعات از پلاستیک خشک و بی‌کیفیت ساخته‌شده‌اند که پس از مدت کوتاهی صداهای بسیاری را برای سرنشینان این خودرو به ارمغان می‌آورند. این خودرو از طراحی داخلی کاملا یکسانی با سایر برادران خود (132، 131، 151) برخوردار است و در واقع 111 در این بخش هم حرف چندانی برای گفتن ندارد. همان‌طور که میدانید پراید 111 در مقایسه با سایر خودروهای موجود در بازار، با حداقل امکانات ایمنی و رفاهی به بازار عرضه می‌شود که با توجه به قیمت کمتر این خودرو در مقایسه با سایر خودروهای موجود در بازار داخلی، این موضوع چندان هم عجیب به نظر نمی‌رسد.

پیشنهاد میکنم اگر بدنبال خرید باتری پژو 206 هستید اینجا کلیک کنید.

2- پراید 131 :

پراید نام یکی از محصولات شرکت کیا موتورز کره جنوبی است که ریشه‌های آن به شرکت مزدا ژاپن باز می‌گردد. این خودرو که برای اولین بار در سال 1987 میلادی به سفارش شرکت فورد و توسط کمپانی مزدا به تولید رسید، با نام‌هایی همچون «مزدا 121» و «فورد فستیوا» در بازارهای مختلف عرضه گردید. در سال 1372 شرکت سایپا کیا پراید را با عنوان‌های صبا و نسیم روانه بازار داخلی کرد و تا به امروز نیز نسخه‌های مختلفی از این خودرو به بازار عرضه شده است. پراید 131 یکی از مدل‌های کیا پراید کره‌ای است که ابتدا در پنج تیپ ST، LX، SL، SX و EX به تولید می‌رسید، اما بعد از اجباری شدن استانداردهایی مانند ترمز ABS و کیسه هوا برای خودروسازان، برخی از تیپ‌های این خودرو حذف شدند و هم‌اکنون تنها تیپ‌های SE و TL روانه بازار می‌شود.تمامی محصولاتی که عنوان پراید را یدک می‌کشند، روی پلتفرمی موسوم به X100 ساخته می‌شوند. محصولات ساخته شده روی این پلتفرم تنها در برخی جزئیات با یکدیگر تفاوت دارند، ولی ماهیت کلی آن‌ها یکسان است. در نمای جلو پراید 131 چراغ‌هایی کشیده را می‌بینیم که در مقایسه با پراید صبا، حالتی شبه کریستالی به خود گرفته‌اند. همچنین سپر جلو نیز تغییر کرده است و چراغ‌های راهنما از روی سپر به داخل چراغ‌های جلو منتقل شده‌اند. داخل کابین پراید 131 با همان یک طراحی ساده و بی‌روح مواجه هستیم که در ساخت آن از پلاستیک خشک و بی کیفیت به وفور استفاده شده است؛ البته در مقایسه با پراید صبا، تغییراتی در کابین پراید 131 ایجاد شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به تغییر نمای کلی داشبورد و دریچه‌های سیستم تهویه، نصب غربیلک فرمان جدید و تعویض رودری‌ها اشاره کرد.محصولات پراید علاوه بر استفاده از یک پلتفرم مشترک، از پیشرانه‌های مشترک نیز استفاده می‌کنند. پراید 131 همانند برادران خود به یک موتور 4 سیلندر با حجم 1323 سی‌سی مجهز شده است. این پیشرانه می‌تواند 71 اسب بخار قدرت در 5500 دور بر دقيقه و 108 نيوتن متر گشتاور را در 2800 دور بر دقيقه تولید کرده و نیروی تولید شده را از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل کند.وزن پراید 915 کیلوگرم است و شتاب 0 تا 100 آن چیزی در حدود 15 ثانیه اعلام شده است که شاید به هیچ وجه راضی‌کننده نباشد، اما از ارزان‌ترین سدان بازار کشور بیشتر از این هم نمی‌توان انتظار داشت. بر اساس اعلام شرکت سایپا، مصرف سیکل ترکیبی پراید 131 حدود 6.4 لیتر در هر 100 کیلومتر است که البته در شرایط واقعی این میزان ممکن است تا حدود 8 لیتر افزایش یابد. حداکثر سرعت پراید 131 هم 160 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است که البته راندن پراید با چنین سرعتی ممکن است عواقب جبران ناپذیری را بریتان به همراه داشته باشد.

 3- پراید 132

پراید 132 یکی دیگر از اعضای خانواده بزرگ پراید است که از سال 1387 پس از اعمال برخی تغییرات در طراحی پراید 131، در سبد محصولات شرکت سایپا قرار گرفت. این سدان شهری کوچک در سال‌های ابتدایی حضور خود در تیپ‌های مختلفی همچون TL، EX، LX، SE، SL و SX به بازار عرضه می‌شد، اما اکنون پس از گذشت سال‌ها و تغییر سیاست‌های شرکت سایپا، پراید 132 تنها در تیپ‌های SE و TL روی خط تولید باقی مانده است. مطمئنا همان‌طور که می‌دانید تمامی تیپ‌های نام برده شده از مشخصات فنی یکسانی برخوردارند و تنها از لحاظ ظاهری یا سطح امکانات با یکدیگر تفاوت دارند. در حال حاضر از میان دو تیپ باقی‌مانده، تیپ SE به دلیل برخورداری از فرمان هیدرولیک نسخه آپشنال این خودرو محسوب می‌شود!

تمامی محصولات خانواده پراید روی پلتفرمی موسوم به X100 ساخته می‌شوند و این موضوع می‌تواند تا حدودی توجیه کننده شباهت بیش از حد خودروهای این خانواده به یکدیگر باشد؛ البته مطمئنا در این میان کوتاهی‌های شرکت سایپا هم نقش پررنگی در این شباهت‌ها ایفا می‌کند. در مقایسه با پراید صبا، شاید بتوان با کمی اغماض بگوییم که پراید 132 از طراحی نسبتا جدیدتر و جذاب‌تری برخوردار است؛ جلو پنجره جدید، چراغ‌های یکپارچه در جلو، طرح جدید چراغ‌های پشتی، انتقال محل نصب پلاک به روی سپر و استفاده از سپرهایی با طراحی جدید از جمله تغییرات عمده‌ای هستند که در پراید 132 به چشم می‌خورند. زمانی که به کابین این خودرو وارد می‌شوید همانند تمامی محصولات ارزان قیمت شرکت سایپا استفاده از پلاستیک خشک و بی‌کیفیت داشبورد و صندلی‌های ساده پارچه‌ای توجه شمارا به خودش جلب خواهد نمود.
شاید برایتان جالب باشد که بدانید در حال حاضر طراحی داخلی تمام محصولات خانواده پراید مانند 131، 132 و 151 کاملا به یکدیگر شبیه بوده و هیچ‌گونه تفاوتی در میان آن‌ها به چشم نمی‌خورد. پراید 132 نیز همانند سایر برادران خود، در زمینه طراحی داخلی حرفی برای گفتن ندارد و از لحاظ ایمنی و امکانات رفاهی نیز نباید انتظار چندانی از یک پراید داشته باشید. این خودرو به دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو مجهز شده است و تهویه مطبوع، ترمز ABS و آینه‌های جانبی تاشو با قابلیت تنظیم از داخل را شاید بتوانیم شاخص‌ترین آپشن‌های پراید 132 بدانیم که البته از یک خودروی اقتصادی در بازار ایران بیش از این‌ها نیز توقع نمی‌رود.پراید 132 از یک پیشرانه 4 سیلندر 1.3 لیتری بهره می‌برد که توان تولید 71 اسب بخار قدرت و 108 نیوتن‌متر گشتاور در 2800 دور بر دقیقه را دارد. نیروی تولیدشده توسط پیشرانه این خودرو از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. وزن این خودرو در حدود 900 کیلوگرم اعلام شده است و می‌تواند در عرض 15 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر برسد که البته با توجه به وزن خودرو، این میزان شتاب بسیار ضعیف به نظر می‌رسد. یکی از معدود ویژگی‌های مثبت پراید 132، مصرف سوخت اقتصادی آن است که براساس اطلاعات مندرج در سایت شرکت سایپا، مصرف سوخت این خودرو در یک سیکل ترکیبی در حدود 6.5 لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود.

پراید 141 :

از زمان ورود اولین پراید به بازار داخلی تا اوایل دهده 80 هیچ تغییری در این خودرو انجام نشده بود تا این که در سال 1382 شرکت سایپا پراید صبا را تحت یک فیس لیفت قرار داده و موفق شد پراید 141 را در بازار داخلی عرضه نماید. 141 در واقع اولین فیس لیفت شرکت سایپا از روی پراید صبا (131) محسوب می‌شود که به دلیل طراحی ناموزون ظاهری، چندان هم مورد استقبال خریداران قرار نگرفت. پراید 141 تنها تا سال 1394 برروی خط تولید شرکت سایپا قرار داشت اما در زمان تولید خود در 4 تیپ ساده، SL، SX و EX به بازار عرضه می‌گردید.پراید 141 در مقایسه با مدل پایه خود (پراید صبا) تغییرات فراوانی را تجربه کرده است؛ این تغییرات در نمای ظاهری شامل تغییر طرح جلو پنجره، خطوط جدید روی کاپوت، تغییر طرح چراغ های عقب و از همه مهم‌تر تغییر طرح درب صندوق عقب است که باعث شده این خودرو از یک سدان کوچک به یک «لیفت بک» تبدیل شود. نمای ظاهری 141 شاید نسبت گذشته کمی مدرن‌تر به نظر برسد، اما عدم هماهنگی کافی میان اجزای این خودرو و همچنین کیفیت بسیار پایین ساخت آن باعث شد تا با استقبال بسیار کمی مواجه شود. فضای داخلی 141 در ابتدا با مدل‌های صبا و نسیم هیچ تفاوتی نداشت و کاملا ساده به نظر می‌رسید، اما پس از مدتی شرکت سایپا تصمیم گرفت که فضای داخلی این خودرو را هم همچون فضای خارجی آن کمی بروزرسانی کرده و تغییر دهد. طرح فضای داخلی این خودرو بعدها تبدیل به پایه‌‌ای برای طراحی فضای کابین خودروهایی همچون پراید 151 یا 111 شد. پراید 141 از لحاظ فنی هیچ تفاوتی با پراید صبا اولیه ندارد و در واقع به همان پیشرانه سیلندر 1323 سی‌سی مجهز شده که توان تولید 63 اسب بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه و 103 نیوتن متر گشتاور در 2800 دور در دقیقه برخوردار است. سطح آلایندگی این خودرو یورو 2 و مصرف سوخت ترکیبی آن برابر 7 لیتر در هر صد کیلومتر است که در مقایسه با سایر پراید‌های موجود در بازار مصرف سوخت و آلایندگی بالایی به نظر می‌رسد.

پراید 151 :

سایپا 151 تنها نماینده شرکت سایپا در سگمنت وانت‌های کوچک (Mini Pickup Truck) به‌حساب می‌آید. پس از ساخت پلتفرم X100 توسط شرکت سایپا، این شرکت تصمیم گرفت تا برخی از محصولات خود را براساس این پلتفرم طراحی و تولید نماید که از میان آن‌ها می‌توان به پراید 131 و 111 اشاره کرد. در سال 1391 شرکت سایپا از یک وانت کوچک به نام پراید 151 رونمایی کرد که از لحاظ فنی و ظاهری کاملا مشابه پراید 131 به نظر می‌رسید. پراید 151 هم اکنون در سه تیپ LE، TL و EX به بازار عرضه می‌شود که همگی آن‌ها از لحاظ فنی مشخصات یکسانی دارند؛ ناگفته نماند که یک مدل مسقف از پراید وانت نیز وجود دارد که به نام کانوپی به بازار عرضه می‌شود.سایپا 151 از طراحی بسیار ساده‌ای برخوردار است که شباهت فراوانی به پراید 131 دارد؛ در واقع می‌توان گفت که پراید 151 همان پراید 131 است که تنها یک محفظه بار به آن اضافه شده است. محفظه بار در نظر گرفته شده برای پراید وانت از 1500 میلی‌متر طول و 1370 میلی‌متر عرض برخوردار است که برای جابه‌جایی‌های سبک شهری فضای مناسبی به نظر می‌رسد. طراحی فضای داخلی پراید وانت، هیچ تفاوتی با سایر اعضای خانواده X100 ندارد و حتی دقیقا از همان متریال بی‌کیفیت نیز برای ساخت فضای کابین آن استفاده شده است. صندلی‌های 151 از قابلیت تنظیم بسیار کمی برخوردارند و از این نظر یکی از بدترین‌ها در سگمنت خود محسوب می‌شود. تنها نکته مثبت کابین پراید 151، سیستم کولر و فضای بار کوچکی آن است که در پشت صندلی‌ها قرار داده شده است.سایپا 151 از پیشرانه M13 بهره می‌برد که در واقع همان پیشرانه به کار رفته در سایر خودروهای خانواده X100 است. همان‌طور که می‌دانید این پیشرانه 4 سیلندر 1.3 لیتری از توان خروجی 71 اسب بخار قدرت و 108 نیوتن‌متر گشتاور برخوردار است که باعث می‌شود این پیکاپ 900 کیلویی طی زمانی در حدود 15 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر دست یابد. متاسفانه سیستم تعلیق پراید 151 به گونه‌ای طراحی شده که در زمان خالی بودن محفظه بار، ضربه‌های نسبتا شدیدی را به کابین وارد میکند و این مسئله در هنگام رانندگی بسیار آزار دهنده خواهد بود. طبق اعلام مسئولین شرکت سایپا، پراید 151 توانایی حمل حداکثر 500 کیلوگرم بار را دارد که برای ارزان‌ترین پیکاپ بازار داخلی عدد مناسبی به نظر می‌رسد. طبق آمار رسمی سایت سایپا، مصرف سوخت ترکیبی این وانت کوچک، 6.6 لیتر در هر 100 کیلومتر است؛ البته نباید فراموش کرد که این عدد تنها برای زمانی صدق می‌کند که محفظه بار خودرو کاملا خالی باشد.

 برای تهیه باطری 50 آمپر برند اوربیتال وان سیلور یا برند صبا برای خودروی پراید خود با مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت به فروشگاه امداد باتری مراجعه کنید.

 

همراه گرامی امداد باتری برای خرید باتری ماشین های دیگر با ماه همراه باشد :
باتری مناسب برای خودرو #باتری پراید- تضمین به روز بودن تاریخ باتری ها و گارانتی 16 ماهه - ارسال و نصب رایگان باتری ماشین در محل شما -باتری فابریک پراید - باتری کاسپین و واریان برای پراید - نمایندگی صباباتری-نمایندگی باتری سوزوکی- نمایندگی باتری اوربیتال-قیمت باتری پراید - تعویض باتری پراید 
باتری 90 آمپر سوزوکی

3,320,000 تومان

باتری 100 آمپر سوزوکی

3,460,000 تومان

باتری 150 آمپر سوزوکی

5,710,000 تومان

باتری 200 آمپر سوزوکی

0 تومان

باتری 35 آمپر سوزوکی

1,830,000 تومان

باتری 100 آمپر صبا باتری - واریان

2,780,000 تومان

باتری 120 آمپر صبا باتری - واریان

0 تومان

باتری 200 آمپر صبا باتری - واریان

6,475,000 تومان

باتری 100 آمپر صبا باتری - کاسپین

2,780,000 تومان

باتری 120 آمپر صبا باتری - کاسپین

0 تومان

باتری 200 آمپر صبا باتری - کاسپین

0 تومان

باتری 45 آمپر اوربیتال وان سیلور

2,040,000 تومان

باتری 35 آمپر اوربیتال وان سیلور

1,860,000 تومان

باتری 45 آمپر اوربیتال EFB

996,000 تومان

باتری 35 آمپر اوربیتال EFB

876,000 تومان

باتری 66 آمپر سوزوکی

2,530,000 تومان

باتری 70 آمپر سوزوکی

2,640,000 تومان

باتری 74 آمپر سوزوکی

2,680,000 تومان

باتری 60 آمپر سوزوکی

2,330,000 تومان

باتری 45 آمپر سوزوکی

2,060,000 تومان

باتری 50 آمپر سوزوکی

2,060,000 تومان

باتری 55 آمپر سوزوکی

2,200,000 تومان

باتری 70 آمپر صبا باتری

1,800,000 تومان

باتری 66 آمپر صبا باتری

1,790,000 تومان

باتری 60 آمپر صبا باتری

1,630,000 تومان

باتری 60 آمپر صبا باتری

1,630,000 تومان

باتری 66 آمپر صبا باتری

1,790,000 تومان

باتری 70 آمپر صبا باتری

1,800,000 تومان

باتری 90 آمپر صبا باتری

2,390,000 تومان

باتری 80 آمپر صبا باتری

0 تومان

باتری 50 آمپر صبا باتری

1,450,000 تومان

باتری 55 آمپر صبا باتری

1,490,000 تومان

باتری 55 آمپر صبا باتری

1,490,000 تومان

باتری 50 آمپر صبا باتری

1,450,000 تومان

باتری 74 آمپر صبا باتری

1,870,000 تومان

باتری 74 آمپر صبا باتری

1,870,000 تومان

باتری 80 آمپر صبا باتری

0 تومان

باتری 90 آمپر صبا باتری

2,390,000 تومان

باتری 50 آمپر اوربیتال وان سیلور

2,040,000 تومان

باتری 55 آمپر اوربیتال وان سیلور

2,000,000 تومان

باتری 60 آمپر اوربیتال وان سیلور

2,100,000 تومان

باتری 66 آمپر اوربیتال وان سیلور

2,286,000 تومان

باتری 70 آمپر اوربیتال وان سیلور

2,370,000 تومان

باتری 74 آمپر اوربیتال وان سیلور

2,346,000 تومان

باتری 80 آمپر اوربیتال وان سیلور

0 تومان

باتری 90 آمپر اوربیتال وان سیلور

0 تومان

باتری 100 آمپر اوربیتال وان سیلور

3,160,000 تومان

باتری 120 آمپر اوربیتال وان سیلور

0 تومان

باتری 150 آمپر اوربیتال وان سیلور

5,220,000 تومان

باتری 200 آمپر اوربیتال وان سیلور

3,760,000 تومان

باتری 50 آمپر اوربیتالEFB

980,000 تومان

باتری 55 آمپر اوربیتالEFB

1,023,000 تومان

باتری 60 آمپر اوربیتال EFB

1,083,000 تومان

باتری 66 آمپر اوربیتال EFB

1,157,000 تومان

باتری 70 آمپر اوربیتال EFB

1,231,000 تومان

باتری 74 آمپر اوربیتال EFB

1,260,000 تومان

باتری 80 آمپر اوربیتال EFB

1,353,000 تومان

باتری 90 آمپر اوربیتال EFB

1,569,000 تومان

باتری 100 آمپر اوربیتال EFB

1,690,000 تومان

باتری 120 آمپر اوربیتال EFB

1,946,000 تومان

باتری 150 آمپر اوربیتال EFB

2,309,000 تومان

باتری 200 آمپر اوربیتال EFB

2,928,000 تومان

اشتراک در خبرنامه امداد باطری

برای اشتراک در خبرنامه پست الکترونیک خود را وارد کنید.