Please wait
سه شنبه 11 آبان 1400 امداد باطری 8451 0

باتری ریو + قیمت باتری ریو | ارسال و نصب رایگان باتری ریو

فروشگاه تخصصی باتری ریو . تعویض رایگان باتری ریو توسط امداد باتری فقط با یک تماس 1601 . ایا میدانید بهترین باتری ریو چه برندی می باشد ؟ایا میدانید باتری ریو چند آمپر است ؟ ما در کنار شما هستیم فقط یک تماس با 1601

باتری ریو + قیمت باتری ریو

 

ریو از خودرو های قدیمی و همچنان محبوب شرکت کیا موتورز کره جنوبی است که اولین بار در سال ۲۰۰۰ از آن رونمایی شد. در همان سال های رونمایی و عرضه ریو به بازار های جهانی محبوبیت این خودرو رفته رفته به دلیل داشتن طراحی ساده و در عین حال کاربردی و همچنین مشخصات فنی مناسب ان به عنوان یک اتومبیل شهری بیشتر شد و ریو جای خود را در میدان رقابت با خودرو های هم رده خود باز کرد.

ریو کیا (Rio) در سال ۱۳۸۴ با مشارکت کمپانی کیا کره و سایپا از سال ۸۴ تا ۹۱ به صورت مونتاژ شده وارد بازار های داخلی ایران شد. ریو در دو نسخه هاچبک و سدان در اختیار خریداران قرار گرفت و تیپ های مختلف آن طی سال های ۲۰۰۰، ۲۰۰۵، ۲۰۱۱، و ۲۰۱۷ در مرحله تولید و اجرا قرار گرفت. هر یک از نسخه های ذکر شده دستخوش تغییراتی در بدنه، کابین، و پلتفرم این مدل اتومبیل شده اند.

سایپا خط مونتاژ کیا ریو را پس از تجربه موفق مونتاژ و تولید محصول دیگر این کمپانی یعنی پراید، در سال ۱۳۸۴ راه اندازی کرد. البته ریوی مونتاژ ایرانی، در واقع نسخه فیس‌لیفت شده نسل اول این سدان سریع و بادوام کره‌ای است که مونتاژش حدود ۷ سال در سایپا تداوم داشت، تا این که با تصویب قانونی مبنی‌بر الزام داشتن کیسه هوا برای تمامی خودروهای سواری و عدم موافقت مسئولان کیا برای اعمال تغییرات و نصب کیسه‌ هوا بر روی ریو، در سال ۹۱ شمسی با توقف تولید مواجه شد.

باتری ریو چند آمپر است ؟

ظرفیت باتری: ۶۰ آمپر ساعت

ولتاژ باتری: ۱۲ ولت

مدل باتری: سیلد اتمی

چینش قطبها: پایه کوتاه قطب چپ

قیمت باتری ریو

لیست قیمت باتری ریو  60 آمپر

 

 

برند باتری

قیمت (تومان )

باتری 60 آمپر کاسپین

1630000

باتری 60 آمپر صبا باتری

1630000

باتری 60 آمپر اوربیتال

2100000

باتری 60 آمپر سوزوکی

2330000

 

قیمت باتری کیا ریو مونتاژ

قیمت باتری های ارائه شده برای ریو مونتاژ متفاوت است و دلیل آن هم اینست که  برای هر برند با هر تکنولوژی و متریال، ایرانی یا خارجی بودن، مارک باتری،طول مدت گارانتی و حتی تاریخ تولید آن، قیمتهای مختلفی وجود دارد. افرادی که تجربه خرید باتری ارزان و قیمت بالا را دارند با این تفکر که این برند ها همگی 2 سال بیشتر کار نمی کنند بسراغ ارزان ترین باتری ها می روند. خب بعضا پیش می آید که یک باطری ارزان با توجه به قیمتی که برای آن پرداخت می شود اگر برای شما 1/5 سال هم کار کند راضی خواهید بود.

اما تفاوت در دو یا سه مورد قابل توجه هست. یکی اینکه ریسک خرابی یک باتری در مدت زمان استفاده چقدر هست و اگر کالایی که خریداری شده خراب شود، شما چقدر زمان صرف می کنید برای گارانتی که در مواقعی شرکت سازنده زیر بار آن هم نمی رود. و دوم اینکه اگر از باتری بصورت اصولی استفاده شود برند بهتر چقدر بیشتر از ارزانتر و بی کیفیت عمر خواهد کرد، شاید 2 برابر. سوم اینکه باتری ارزان قیمت می تواند چه آسیبی به قطعات برقی خودرو وارد کند یا چقدر خطر آفرین باشد. همه می دانیم که بیشتر سهم بازار باطری الان متعلق به محصولات ایرانی و ساخت داخل است. ما به واسطه تجربه نصب باتری ارزان قیمت برای ماشین های مختلف پیشنهاد می کنیم، با پرداخت مبلغ بیشتر از دردسرهای بعدی جلوگیری کنید.

در صورت امکان، اتومبیل خود را در یک پارکینگ در هوای متعادل نگه داری کنید زیرا دمای پایین باعث وارد شدن فشار بیشتری به باتری می شود و دمای بالا هم به صفحات باتری آسیب می زند. اگر از ماشین خود اغلب استفاده نمی کنید، مطمئن شوید که هر از چند گاهی با ماشین طولانی مدت رانندگی می کنید و از این طریق باتری را دوباره شارژ می کنید. عاداتی مانند این می تواند تفاوت زیادی در طول عمر باتری خودرو شما ایجاد کند و به شما در جلوگیری از خرابی ناگهانی باتری کمک می کند.

برای تعویض باتری کیا ریو ، در نظر داشته باشید که از باتری با آمپر مناسب استفاده کنید. استفاده از آمپر مناسب برای باتری ریو ، باعث می شود خودرو کارکرد مفید تری داشته باشد و به دینام ، خودرو و باتری کمتر فشار وارد شود.

تعویض باتری کیا ریو در محل برای شما توسط کارشناسان نصب امداد باتری ، به صورت رایگان انجام می شود. به این صورت که باتری با تاریخ جدید، با ارسال رایگان به دست شما می رسد و کارشناس امداد باتری فرایند تعویض باتری را با رعایت تمامی نکات ایمنی مربوط به نصب باتری ماشین ، برای شما انجام می دهد.

بعد از نصب باتری، تست دینام و تست باتری برای شما به صورت رایگان انجام می شود تا از سلامت باتری و خودرو ریو خود اطمینان حاصل کنید. گارانتی باتری سوزوکی ۱۶ ماهه است و خدمات پس از فروش سپاهان باتری برای ریو  در تمامی نقاط کشور در دسترس است.

انواع ریو :

کیا ریو مونتاژ سایپا

 کیا ریو (مونتاژ سایپا) ال اس – LS Kia Rio (Saipa) نسل اول این محصول کیا موتورز به شمار می آید که در سال 1384 توسط سایپا (به صورت مونتاژ) در 2 تیپ اتوماتیک و دنده ای  عرضه شد. پیشرانه ی قوی در کنار استهلاک کم و قیمت مناسب ریو از جمله نکات قوت آن، و جنس و طراحی ضعیف کابین، امکانات کم، صدای زیاد موتور داخل کابین و ترمز های ضعیف از جمله نکات منفی ریو به شمار می آیند. در سال 1386 تندر 90 به عنوان پر رنگ ترین رقیب ریو به بازار آمد. تولید ریو در سال 1391 متوقف شد. در زمان توقف تولید ریو، قانون نصب کیسه ی هوا برای خودرو های داخلی اجرایی شد اما سایپا اعلا کرد شركت كره اي كيا، سازنده اين خودرو به دليل عدم جانمايي در زمان طراحي اجازه نصب كيسه هوا روي اين خودرو را صادر نكرده است؛ این در حالیست که تیپ اتوماتیک ریو از ابتدا به کیسه ی هوا مجهز بود و این خودرو با حداقل 2 کیسه ی هوا در بازار های دیگر به فروش رسید. به نظر می رسد سایپا برای فروش بهتر "تیبا" و هموار کردن راه آن برای عرضه ی بهتر، دست به توقف عرضه کیا ریو زده باشد.

نسل اول ،1999-2003

نسل اول این خودرو به عنوان یک سدان کلاس B عرضه شد و در قدرتمند ترین مدل، از یک موتور 1.5 لیتری درون سوز با قدرت 108 اسب بخار بهره می برد. دیگر موتورها، با حجم های کمتر، نظیر 1.3 لیتری 84 اسب بخاری و 1.5 لیتری 98 اسب بخاری نیز برای این خودرو قابل انتخاب بودند. اکثر انتخاب ها برای جعبه دنده گزینه دنده دستی بود، هر چند گزینه های اتوماتیک نیز برای مشتریان وجود داشتند. این نسل از ریو به دلیل تازه وارد بودن، چندان شناخته شده نیست و اکثر مدل های این نسل، تا کنون اوراق شده اند. طراحی خودرو چندان جسورانه نیست و می توان شباهت آن را با دیگر مدل های آسیایی عرضه شده در آن دوران به راحتی دریافت. این مدل با نام های متفاوتی عرضه می شده است.

 

 

نسل دوم، 2003-2005

نسل دوم ریو در حقیقت همان نسلی است که در سایپا مونتاژ می شد و امروز مورد بررسی ما قرار گرفته است. کیا در این نسل با حجم بخشی به بدنه و چراغ ها و استفاده از خطوط مختلف، سعی بر آن داشت تا ظاهر بهتری به خودروی خود ببخشد و آن را برای بازارهایی مانند بازار آمریکا، خودروی جذابی کند. این نسل از ریو به صورت استیشن نیز عرضه می شد که به دلیل عدم تمایل ایرانیان به خرید خودروهای استیشن، شاهد عرضه این مدل در ایران نبودیم.

عمده ترین پیشرانه مورد استفاده در این خودرو، همان نمونه 1.5 لیتری چهار سیلندر است که در مدل های مونتاژی در ایران نیز حضور داشت. جعبه دنده های انتخابی برای خودرو نیز پنج سرعته دستی یا چهار سرعته اتوماتیک بودند. نسل دوم این خودرو نیز خودرویی فرسوده محسوب می شود و در اکثر بازارها، از رده خارج شده است. تولید این نسل کم و بیش تا 2007 در برخی نقاط جهان ادامه داشت.

 

 

نسل سوم، 2006-2011

نسل سوم این خودرو تا حد زیادی شبیه به فورد فیستا طراحی شده بود و کیا قصد داشت تا آن را به عنوان یک خودروی با دوام و کم استهلاک، برای مصارف سنگین و طولانی مدت همانند استفاده در ناوگان تاکسیرانی معرفی کند. عمده تیپ های این خودرو، مجهز به موتور 1.4 لیتری بنزینی بودند، اما همچنان گزینه های قوی تر با موتور 1.6 لیتری در بین تیپ ها حضور داشتند. می توان نمونه های مختلف این خودرو را، بسته به میزان سلامت، از قیمت شش هزار دلار به بالا خریداری نمود.

 

نسل چهارم، 2012 تا 2017

کیا ریو در نسل چهارم از حالت اقتصادی و مقرون به صرفه بودن خارج شد و با ظاهری در حد یک هاچ بک اسپرت وارد بازار گردید و البته توانست به صورت وارداتی در کشورمان حضور یابد. در این نسل، ریو راه خود را از هیوندای اکسنت جدا کرد و دیگر نمی توان آن را یک خودروی مناسب برای تاکسیرانی قلمداد کرد، بلکه اکنون با یک هاچ بک خوش قیمت و نسبتا سر حال سر و کار داریم.

تغییرات و بروز رسانی هایی در پیشرانه این خودرو صورت گرفته بود تا بهتر بتواند پاسخگوی نیازهای جدیدی باشد که برای آن تغییر پیدا کرده است. هر چند در بازار کشورمان به واسطه تعرفه بالای واردات قیمت این خودرو به رقمی غیر منطقی تبدیل شده بود، اما در سایر بازارها، نسل چهارم ریو توانست نسبتا موفق ظاهر شود. در حال حاضر می توانید نمونه های این نسل را با قیمت ده هزار دلار در آمریکا خریداری کنید، هر چند خرید نمونه های سر حال تر و کم کارکرد تر نیاز به هزینه بیشتری دارد. مدل استیشن در این نسل از میان سگمنت های عرضه شده حذف گردید.

 

 

نسل پنجم، 2018 تا کنون

کیا نسل پنجم این خودرو را در سال 2018 به بازارها معرفی کرد که با تغییرات اندکی در ظاهر عرضه می شود. تمرکز کیا نسل پنجم ریو بر فروش مدل هاچ بک آن است، هر چند مدل سدان نیز همچنان وجود دارد و همانند نسل قبل، فعلا صحبتی از مدل استیشن به میان نیامده است. در این نسل همچنان عملکرد اقتصادی به عنوان جنبه مثبت و همیشگی ریو وجود دارد، هر چند برای ارزان سازی، بسیاری از امکانات و تجهیزات از روی آن حذف شده اند و فضای پای سرنشینان عقب در مدل سدان، استاندارد نیست. در حقیقت ریو در این سالها از یک مدل سدان، به یک مدل هاچ بک تبدیل شده است که نمونه های سدان آن نیز عرضه می گردند. قیمت پایه نسل پنجم ریو در ایالات متحده، از حدود 15 هزار دلار شروع می شود.

 

بهترین برند باتری ریو

بهترین برند باتری موجود در بازار برای ماشین ریو، برند صبا باتری ( کاسپین و واریان )و سپاهان باتری(  اوربیتال وان سیلور و سوزوکی ) است.

 

برای خودرو ریو، باتری اتمی مناسب تر است یا اسیدی؟

باتریهای اتمی به دلیل طول عمر بالاتر، عدم نوسان برق، ایجاد آلودگی کمتر و نیاز نداشتن به نگهداری، قطعا گزینه مناسب تری نسبت به نوع اسیدی آن است.

طول عمر باتری ریو

عمر هر باتری به چند دلیل بستگی دارد :

  • دمای محیطی باتری
  • خرابی دینام ماشین
  • اتصال کوتاه یا رسوب کردن سرباتری ریو
  • برق دزدی ماشین

ابعاد باتری ریو

  • طول 28CM
  • عرض 18CM
  • ارتفاع 23CM

باتری ریو چند آمپر است؟

باطری فابریک ریو که شرکت خودرو سازی بر روی آن نصب می کند، باتری 60 آمپر 12 ولت از نوع سیلد اتمی است. اما دارندگان این خودرو در صورتی که مصرف برق اضافی دارند، جهت عملکرد بهتر باتری، بهتر است در زمان تعویض بر روی خودروی خود باطری 74 آمپر نصب کنند.

نکته:

توجه داشته باشید، نصب باتری کمتر از 60 آمپر بر روی این خودرو به هیچ وجه توصیه نمی شود.

مشخصات دینام و مولد برق ماشین ریو

دینام ریو 70 تا 75 آمپر است بنابراین، باتری تا توان 74 آمپر را به خوبی شارژ می کند.

 

طول عمر باتری ریو چقدر است؟

زمان طول عمر باطری بسته به نوع عملکرد دینام، نوع استفاده به نگهداری متغیر است؛ اما در شرایط عادی مدت طول عمر باتری آن، حدوداً بین 2 تا 3 سال است و پس از گذشت 3 سال بایستی نسبت به تست باطری توسط متخصص برق اقدام شود.

نشانه های خراب شدن باتری

  1. بعد از اینکه ماشین چند ساعت خوابیده بود، ماشین استارت نزند.
  2. ماشین زمان استارت زدن صدای تق تق بدهد.
  3. برق از پشت آمپر قطع شود.

نکته: هر نشانه ای از خرابی باتری، به معنی خراب بودن خود باتری نیست؛ بنابراین قبل از اقدام به تعویض باتری، حتماً از متخصص برق برای تست باتری کمک بگیرید.

 برای تهیه باطری مناسب برای خودروی ریو خود با مناسب ترین قیمت به فروشگاه امداد باتری مراجعه کنید.

 

باتری مناسب برای خودرو #صبا_باتری  #اوربیتال_وان_سیلور  #66_آمپر  #70_آمپر  #74_آمپر 
باتری 90 آمپر سوزوکی

3,320,000 تومان

باتری 100 آمپر سوزوکی

3,460,000 تومان

باتری 150 آمپر سوزوکی

5,710,000 تومان

باتری 200 آمپر سوزوکی

0 تومان

باتری 35 آمپر سوزوکی

1,830,000 تومان

باتری 100 آمپر صبا باتری - واریان

2,780,000 تومان

باتری 120 آمپر صبا باتری - واریان

0 تومان

باتری 200 آمپر صبا باتری - واریان

6,475,000 تومان

باتری 100 آمپر صبا باتری - کاسپین

2,780,000 تومان

باتری 120 آمپر صبا باتری - کاسپین

0 تومان

باتری 200 آمپر صبا باتری - کاسپین

0 تومان

باتری 45 آمپر اوربیتال وان سیلور

2,040,000 تومان

باتری 35 آمپر اوربیتال وان سیلور

1,860,000 تومان

باتری 45 آمپر اوربیتال EFB

996,000 تومان

باتری 35 آمپر اوربیتال EFB

876,000 تومان

باتری 66 آمپر سوزوکی

2,530,000 تومان

باتری 70 آمپر سوزوکی

2,640,000 تومان

باتری 74 آمپر سوزوکی

2,680,000 تومان

باتری 60 آمپر سوزوکی

2,330,000 تومان

باتری 45 آمپر سوزوکی

2,060,000 تومان

باتری 50 آمپر سوزوکی

2,060,000 تومان

باتری 55 آمپر سوزوکی

2,200,000 تومان

باتری 70 آمپر صبا باتری

1,800,000 تومان

باتری 66 آمپر صبا باتری

1,790,000 تومان

باتری 60 آمپر صبا باتری

1,630,000 تومان

باتری 60 آمپر صبا باتری

1,630,000 تومان

باتری 66 آمپر صبا باتری

1,790,000 تومان

باتری 70 آمپر صبا باتری

1,800,000 تومان

باتری 90 آمپر صبا باتری

2,390,000 تومان

باتری 80 آمپر صبا باتری

0 تومان

باتری 50 آمپر صبا باتری

1,450,000 تومان

باتری 55 آمپر صبا باتری

1,490,000 تومان

باتری 55 آمپر صبا باتری

1,490,000 تومان

باتری 50 آمپر صبا باتری

1,450,000 تومان

باتری 74 آمپر صبا باتری

1,870,000 تومان

باتری 74 آمپر صبا باتری

1,870,000 تومان

باتری 80 آمپر صبا باتری

0 تومان

باتری 90 آمپر صبا باتری

2,390,000 تومان

باتری 50 آمپر اوربیتال وان سیلور

2,040,000 تومان

باتری 55 آمپر اوربیتال وان سیلور

2,000,000 تومان

باتری 60 آمپر اوربیتال وان سیلور

2,100,000 تومان

باتری 66 آمپر اوربیتال وان سیلور

2,286,000 تومان

باتری 70 آمپر اوربیتال وان سیلور

2,370,000 تومان

باتری 74 آمپر اوربیتال وان سیلور

2,346,000 تومان

باتری 80 آمپر اوربیتال وان سیلور

0 تومان

باتری 90 آمپر اوربیتال وان سیلور

0 تومان

باتری 100 آمپر اوربیتال وان سیلور

3,160,000 تومان

باتری 120 آمپر اوربیتال وان سیلور

0 تومان

باتری 150 آمپر اوربیتال وان سیلور

5,220,000 تومان

باتری 200 آمپر اوربیتال وان سیلور

3,760,000 تومان

باتری 50 آمپر اوربیتالEFB

980,000 تومان

باتری 55 آمپر اوربیتالEFB

1,023,000 تومان

باتری 60 آمپر اوربیتال EFB

1,083,000 تومان

باتری 66 آمپر اوربیتال EFB

1,157,000 تومان

باتری 70 آمپر اوربیتال EFB

1,231,000 تومان

باتری 74 آمپر اوربیتال EFB

1,260,000 تومان

باتری 80 آمپر اوربیتال EFB

1,353,000 تومان

باتری 90 آمپر اوربیتال EFB

1,569,000 تومان

باتری 100 آمپر اوربیتال EFB

1,690,000 تومان

باتری 120 آمپر اوربیتال EFB

1,946,000 تومان

باتری 150 آمپر اوربیتال EFB

2,309,000 تومان

باتری 200 آمپر اوربیتال EFB

2,928,000 تومان

اشتراک در خبرنامه امداد باطری

برای اشتراک در خبرنامه پست الکترونیک خود را وارد کنید.