Please wait
آخرین پست ها
انتخاب باتری مناسب یو پی اس (UPS) پنجشنبه 14 فروردین 1399 باتری یو پی اس (UPS) چهارشنبه 13 فروردین 1399
چهارشنبه 13 فروردین 1399 امداد باطری 2277 0

باتری یو پی اس (UPS)

با توجه به اندازه و فناوری باتری یو پی اس ، قدرت پشتیبانی برای مدت زمانی خاص ، تا زمانی که ژنراتورها فعال شوند یا اجزای شبکه به درستی خاموش شوند، تأمین می شود.

باتری یو پی اس (UPS)

در هنگام قطع برق و خرابی ، دستگاه های منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) سیستم های رایانه ای و تجهیزات IT را ایمن و عملی نگه می دارند. منبع تغذیه بدون وقفه (یو پی اس) هنگامی که جریان برق به ولتاژ ناکافی افت می کند و یا در صورت متوقف شدن آن ، منبع تغذیه باتری را فراهم می کند.
بسته به اندازه و فناوری باتری یو پی اس ، قدرت تهیه پشتیبان برای مدت زمانی خاص ، تا زمانی که ژنراتورها فعال شوند یا اجزای شبکه به درستی خاموش شوند، تأمین می شود. هنگامی که برق به اندازه کافی جریان یابد ، رایانه ها و لوازم جانبی در برابر صدمه محافظت می شوند. باتری یو پی اس می تواند به محافظت مؤثر از یک دستگاه واحد یا کل مرکز داده کمک کند.

انواع مختلف سیستم یو پی اس چیست؟

با سه نوع منبع اصلی برق اضطراری ، سیستم های UPS برای قرار دادن طیف کاملی از برنامه ها در دسترس هستند. آنها نیازهای سازمانی و مصرف کننده را برآورده می کنند. یک واحد یو پی اس آماده به کار یک واحد آفلاین است که می تواند یک خرابی الکتریکی را تشخیص دهد و به طور خودکار به باتری سوئیچ شود. دو دسته دیگر واحد های پو پی اس شامل دستگاه های Line Interactive و Online هستند که در بین آن ها گزینه گران قیمت واحد آنلاین است. 


انواع باتری یو پی اس

برای سیستم های یو پی اس باتری های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. که شامل باتری های سرب اسید ، نیکل کادمیم ، لیتیومی  و سیلور آلکالین می باشند. اما مناسب ترین گزینه برای باتری یو پی اس، باتری های سرب اسید می باشند. این باتری ها دارای ولتاژ 12 ولت می باشند. باتری های سرب اسید به دو دسته درپوش باز یا تر و درپوش بسته یا خشک تقسیم بندی می شوند. باتری هایی که درپوش آن ها کاملا بسته می باشد، بنابراین نیازی به هیچ گونه نگهداری و مراقبتی ندارند. و طول عمر آن ها به مراتب بیشتر می باشد. 
البته به این نکته دقت شود که انتخاب نوع باتری یو پی اس به شرایط خاص و عملکرد مورد انتظار از دستگاه بستگی دارد. به عنوان مثال نوع باتری با ولتاژ مد نظر یا طول عمر دلخواه قابل تغییر است. برای مثال اگر شما خواستار یک باتری یو پی اس با طول عمر بالا باشید، بهترین گزینه برای شما باتری نیکل کادمیوم می باشد. 
بنابراین قبل از خرید یو پی اس باید اطلاعاتی از باتری مورد نیاز آن را به دست بیاوریم، چون بعضی از یو پی اس ها فقط با نوع خاصی از باتری کار می کنند. 
نکته مهم در انتخاب باتری یو پی اس شناخت چند فاکتور تاثیر گذار مانند عوامل محیطی، عملکرد باتری و خصوصیات فیزیکی می باشد. در ادامه به بررسی این ویژگی ها خواهیم پرداخت.

امیدواریم از این مقاله کاربردی لذت برده باشید. تیم امداد باطری

 قیمت باتری ماشین ، خرید باتری ماشین ، باتری ماشین ، خرید باتری خودرو ،  باتری اوربیتال وان سیلور ،سپاهان باتری، صبا باتری،  باتری واریان ،امداد باتری ،  امداد باطری

مقالات باتری UPS #باتری یو پی اس (UPS) 
اشتراک در خبرنامه امداد باطری

برای اشتراک در خبرنامه پست الکترونیک خود را وارد کنید.